50 de ani de la inaugurarea noului drum al Poienii Braşov

Dragi braşoveni,

Am susţinut, în dublă calitate, de Consilier Local ales, din partea Forumului German, la Braşov şi Preşedinte al Asociaţiei de Promovare şi Dezvoltare a turismului din Judeţul Braşov, o conferinta de presa în care am sărbătorit un .. drum! Un drum turistic fără de care Poiana Braşov nu ar fi existat, un drum inovator din punct de vedere tehnic ale cărui calităţi constructive sunt aceleaşi şi după o jumătate de secol! Am anunţat un dublu eveniment, conferinţa şi lansarea de carte prilejuite de împlinirea a 50 de ani de la inaugurarea drumului nou spre Poiana Braşov. Evenimentul va fi organizat pe data de 19 Decembrie în Sala Festivă a Bibliotecii Judeţene Braşov de la ora 14:00. Locaţia nu este întâmplător aleasă, pentru că aici, în Livada Poştei, este kilometrul 0 al drumului Poienii.Doresc să muţumesc domnului director Lazarea care ne-a pus la dispoziţie sala festivă a Bibliotecii Judeţene, domnului Oniţă de la Libris care a tipărit această carte şi Primăriei Braşov care a susţinut de la bun început acest proiect.

Afisul evenimentului

Afisul evenimentului


Invitaţii mei de astăzi sunt domnul inginer Alexandru Filipescu, cel care a fost Şef de Proiect la acea vreme, practic părintele acestui drum şi domnul arhitect Gruia Hilohi, autorul cărţii. Ambii vor fi prezenţi vineri la eveniment şi veţi putea primi un autograf pe cărţile care se vor distribui gratuit.
image
Numărul de cărţi este limitat aşa că recomand tuturor celor care IUBESC BRAŞOVUL să participe la eveniment.
De ce ţinem această Conferinţă de presă la Forumul German? Pentru că primele demersuri pentru construirea unui drum nou spre Poiană au aparţinut saşilor, prin anii 1930. Încă de atunci se considera depăşit drumul vechi de la Pietrele lui Solomon. Eu pot să vă spun că turismul braşovean datorează enorm acestui drum, acestui nou drum pe care îl sărbătorim astăzi. Fără el nu ar fi existat hotelurile, infrastructura, pârtiile, restaurantele, telecabinele. Practic, nu ar fi existat Poiana Braşov! În ultimul timp, nu am reuşit, din păcate, să continuăm dezvoltarea Poienii la nivelul de acum 50 de ani sau chiar din perioada comunistă, când a fost o staţiune de nivel european, cea mai cunoscută şi apreciată din România. Acesta este adevărul, fie că ne place să o recunoaştem sau nu! Poiana Braşov a fost în anii 70 – 80 printre primele staţiuni care a beneficiat de transport pe cablu, concurând cu locaţii celebre din Italia, Austria, Elveţia şi Germania! Eram foarte moderni, pe atunci. Acum am făcut foarte mulţi paşi … înapoi. Una dintre cauze este asociativitatea redusă a hotelierilor din Poiana Braşov. Fac un apel către aceştia să reînfiinţeze Asociaţia Poiana Braşov pentru a putea să devină, din nou, o destinaţie de excelenţă. Aceasta se poate face numai cu oameni … excelenţi. Trebuie să existe interes comun, un manager de proiect şi un calendar de evenimente. Pentru aceasta hotelierii trebuie să fie uniţi şi să înţeleagă că ei nu concurează cu vecinul proprietar de hotel din Poiană, ci cu celelalte staţiuni din ţară şi din străinătate. Nici măcar decoraţiuni luminoase de Crăciun nu există la ora aceasta în Poiană…

După cum ştiţi NU se poate face TURISM fără INFRASTRUCTURĂ iar noi la Braşov am ştiut să facem LUCRUL BINE FĂCUT şi în trecut! Dovadă acest drum care a împlinit 50 de ani…

Arhitect Gruia Hilohi: “Turismul braşovean a apărut odată cu drumurile Poienii”

Prima mare perioadă de emulaţie urbanistică a Braşovului a fost la sfârşitul secolului al XIX-lea când Inginer Şef al oraşului era marele arhitect Peter Bartesch. El a fost cel care a amenajat drumuri de acces spre principalele obiective turistice ale oraşului cum ar fi: drumul vechi spre Poiana Braşov pe la Pietrele lui Solomon, serpentinele de pe Tâmpa, Treptele lui Gabony, promenada din centru.

A doua perioadă este cea a drumului despre care vorbim şi îl sărbătorim astăzi. Din 1964, de când a fost inaugurat, a devenit motorul dezvoltării staţiunii Poiana Braşov. Accesul pe drumul vechi se făcea doar cu maşini cu tracţiune integrală sau cu auto şenila, un autobuz deschis prevăzut cu … şenilă. Datorită noului drum care a permis accesul oricărui tip de maşini s-a putut construi Poiana. S-a înregistrat ani de zile şi un record absolut: 30000 de bilete de autobuz vândute în week end.
image
Inginer Alexandru Filipescu: Pentru acea perioadă, drumul a fost o capodoperă

S-a lucrat în forţă. A fost proiectat de la bun început ca drum turistic care să pună în valoare peisajele deosebite oferite de Dealul Warte şi Stejeriş. A fost un drum deosebit de modern pentri acea vreme. Serpentinele au fost proiectate foarte larg, aproape ca nişte curbe normale pentru a oferi şoferului maxim de confort. Sunt bucuros şi mândru de acest drum vital pentru Braşov!

Afisul in limba Germana

Afisul in limba Germana

Din respect pentru Brașov si Brasoveni

Christian Mcedonschi
Consilier Local
Forumul German Brasov

Scrie-mi aici părerea ta