Comunicat de Presă: România a intrat în formalități de infringement din cauza calității aerului din Brașov

Consilierul local braşovean Cristian Macedonschi (FDGR) a prezentat, în conferinţa de presă, un punct de vedere, ca urmare a faptului că din cauza calității aerului din Brașov, România a intrat în formalități de infringement. Acest lucru venind tocmai în momentul în care Primăria Municipiului Brașov urmează să acorde votul asupra unui proiect de hotărâre de consiliu local prin care va contracta un credit din partea BERD pentru a moderniza transportul public prin achiziția a 100 de autobuze diesel Euro6.
Este cunoscut faptul că particulele în suspensie (PM10), Brașovul fiind în aceste condiții, deja monitorizat de câțiva ani de către Comisia Europeană pe această temă, provin în special de la emisiile poluante generate de industrie și trafic. Acestea putând provoca astm, afecțiuni cardiovasculare, cancer pulmonar şi chiar deces prematur.

“Comisia solicită ROMÂNIEI să ia măsuri pentru a diminua poluarea aerului
România nu își protejează cetățenii de poluarea cu particule fine (PM10). Aceste particule fine provin din emisiile generate de industrie, trafic și încălzirea locuințelor și pot cauza astm, afecțiuni cardiovasculare, cancer pulmonar și deces prematur. În conformitate cu legislația UE, statele membre au obligația de a limita expunerea cetățenilor la particulele de acest tip. Cetățenii din anumite zone din București, Brașov și Iași au fost expuși în mod aproape continuu unor niveluri nesănătoase de PM10 încă din 2007, potrivit ultimelor rapoarte din 2012. Comisia consideră că România nu a întreprins acțiunile necesare încă din 2007 pentru protejarea sănătății cetățenilor și solicită României să ia măsuri de perspectivă rapide și eficiente pentru ca perioada de neconformitate să fie cât mai scurtă posibil. Acțiunea de azi, care este din punct de vedere tehnic un aviz motivat suplimentar, urmează unei scrisori de punere în întârziere suplimentare transmisă în februarie 2013. Dacă România nu acționează, Comisia poate sesiza cazul Curții de Justiție a UE.” Sursa:www.europa.eu

Cristian Macedonschi consideră că:
“Nu ne putem permite, ca oraș turistic, să ne jucăm cu calitatea aerului. Nu consider că este corect să investim în continuare într-un transport public pur diesel, astfel intensificând poluarea în următorii ani. Mai ales, având în vedere că în proiect este vorba de achiziția de autobuze mici care automat înseamnă și un număr mai mare de șoferi în raport cu călătorii, iar eu în calitate consilier local, având în vedere experiența mea internațională, schimburile de experiență realizate la Linz sau Salzburg, orașe similare Brașovului, nu pot decât să susțin reintroducerea tramvaiului.

Propun astfel 4 soluții pentru reducerea traficului în Brașov prin eficientizarea transportului public și astfel reducerea poluării cu particle PM 10 și PM 2,5.

1. Reintroducerea tramvaiului pe rutele Tractoru-Gară-Centrul Civic-Livada Poștei;
2. Dezvoltarea rețelei de troleibuze în tot Brașovul în afară de centrul istoric.
3. Achiziția de autobuze electrice pentru centrul istoric al Brașovului.
4. Introducerea autobuzelor speciale pentru elevi care să colecteze elevii din Steagu, Tractoru, Răcădău și Bartolomeu astfel încât să nu mai fie duși cu mașina la școală. Un autobuz de școală plin de copii reduce traficul cu cel puțin 50 de mașini, iar blocajele în trafic și poluarea s-ar reduce substanțial. Atât timp cât la Brașov nu avem un transport public eficient și sigur pentru copii nu vom reuși să convingem părinții să nu-și mai ducă copii la școală cu mașina personală iar blocajul și poluarea din centrul istoric va continua sau chiar se va agrava.”

Consilierul local a încheiat conferința de presă făcând un apel către Garda de mediu, pentru ca aceasta să realizeze o monitorizare și un calcul al metrilor pătrați de suprafață verde pe cap de locuitor, deoarece acesta (N.R. Cristian Macedonschi) crede că suprafața verde din Brașov a scăzut considerabil în ultimii ani, iar totodată este necesară monitorizarea condițiilor în care se realizează toaletarea arborilor și tăierea acestora pentru diferite proiecte de parcări.
În cadrul conferinței de presă, alături de domnul consilier au fost domnul arhitect Gruia Hilohi și domnul Mihai Tatu – Asociația Visum Brașov, care au susținut propunerea și au adus argumentele de ordin tehnic.

WhatsApp Image 2017-10-28 at 11.34.11

Scrie-mi aici părerea ta