Dezbaterea despre mutilarea urbanistica a zonei verzi, Calea Vacii, din Schei

Dragi brasoveni,

Am participat ieri la dezbaterea publica referitoare constructiei ilegale a ansamblului rezidential American Dream in Schei pe Calea Vacii organizata de Senatorul USR Allen Coliban in parteneriat cu Asociatia Visum Brasov.

Credit foto: Coronapress

Credit foto: Coronapress


In primul rand trebuie sa va spun ca dezaprob cu vehementa dezvoltarea acestui proiect din doua motive:

1. Datorita distrugerii acelei zone naturale din imediata apropiere a Brasovului istoric

2. Din motivul sufocarii traficului atat in centrul istoric, Schei dar si pe Drumul Poienii generat de masinile viitorilor locatari ai acelui cartier (aprox. 1500 de locuinte) luand in calcul ca la fiecare locuinta vor exista 1-2 masini.

Problemele in Brasov, mai ales in dezvoltarea urbana, sunt multiple si provin in primul rand din lipsa de strategie si viziune a executivului. PUZ-ul din acea zona a fost de la bun inceput prost facut si permite constructia ansamblurilor rezidentiale cu grad mare de ocupare a terenurilor si nivel ridicat de inaltime.

Am cerut in dezbatere studiul de mobilitate care a stat la baza acelui PUZ dar si strategia de mobilitate pe zona Centrului Istoric, Schei si Drumul Poienii in concordanta cu dezvoltarile imobiliare viitoare.

Avem in Brasov multe exemple de proasta gestionare a dezvoltarii urbane. De la dezvoltarile din Cartierul Tractoru/Coresi unde se sufoca circulatia zi de zi pana la autorizatii de constructii date si nerespectate care nu au fost urmarite de institutiile abilitate si au distrus caracterul istoric a orasului nostru.

Aceasta situatie actuala trebuie remediata urgent si pe viitor trebuie sa dezvoltam o strategie coerenta de dezvoltare urbana corelata strans cu dezvoltarea infrastructurii aferente. Primaria trebuie sa fie proactiva si sa dea tonul in dezvoltarea urbana . Ea nu trebuie sa reactioneze doar la propunerile dezvoltatorilor imobiliari, cum a facut-o pana acum.

Datorita faptului ca Politia Comunitara nu a gestionat eficient autorizatiile de Libera Trecere a transportului greu de peste 3,5 to. in centrul istoric, au reusit sa ajunga utilaje grele de constructii pe Calea Vacii cu care s-a distrus ulterior acea zona, am propus ca pe viitor sa instalam in oras un sistem de monitorizare a traficului greu similar cu cel de pe autostrazi cu care se monitorizeaza vigneta. Costurile unui astfel de sistem sunt relativ reduse deoarece am folosi camerele de monitorizare a traficului existente.

Am convingerea ca dezbaterea de ieri va genera o schimbare de paradigme in Primaria Brasov si pe viitor vor fi mult mai atenti atat la dezvoltarea orasului cat si la monitorizarea mai buna.

Sincer insa ma bucura faptul ca brasovenii s-au trezit din letargie si au inceput sa se implice activ in dezvoltarea Brasovului. Avem nevoie mai mult decat oricand de o societate civila puternic implicata care sa influenteze dezvoltarea sustenabila a orasului.

Atasat gasiti un material din dezbatere cu interventia mea si a domnului Gheorghe Iosif.

Dezamagirea mea a fost extrem de mare cand am vazut ca alaturi de primar a stat domnul Florin M. Ghiulbenghian, cunoscut om de afaceri controversat si condamnat de catre o instanta din Bucuresti pentru inselaciune, care sustinea proiectul American Dream ca un adevarat avacat al diavolului.

controversatul si condamnatul penal Florin M, Ghiulbenghian in postura de avocat al diavolului la dezbaterea publica de la Brasov

controversatul si condamnatul penal Florin M, Ghiulbenghian in postura de avocat al diavolului la dezbaterea publica de la Brasov

Pentru a va fave o parere cine este Florin M. Ghiulbenghian impart acest link cu dumneavoastra:

Acesta este Florin M. Ghiulbenghean

Brasovul merita mult mai mult.

Cu respect pentru Brasov si brasoveni

Cristian Macedonschi

Scrie-mi aici părerea ta